woensdag 7 november 2012

Scheiden en dan vrijgezel..!!


Ik werd verliefd op een ander, zomaar uit het niets..!!
Hij werkte bij de bewaking en iedere vrijdag avond als ik moest werken bij de beroemde schoenenwinkel kwam hij langs lopen!! Hij vertelde mij hoe lief en leuk hij mij wel niet vond..!! Mijn vrouwen hart begon sneller te kloppen.. Mijn wangen begonnen te blozen ik voelde me weer leven..!!Dit wilde ik zo graag horen en voelen..!!
Ik voelde mij bijzonder gevleid door zijn woorden.. Verder was het veilig we waren immers allebei getrouwd.. En verliefd zijn is een gevoel.. Dat overkomt je, het is wat je er mee doet..!!
En ik was niet op zoek naar een andere relatie..!! Maar mijn bewaker bevestigde mijn gevoel, het gevoel dat ik niet gelukkig was in het huwelijk wat ik op dat moment had..!!

Ik wilde scheiden..!!
Hij kwam thuis uit zijn werk en van de zenuwen begon ik te lachten.
Ik vertelde dat ons huwelijk voorbij was. Als donderslag bij heldere hemel kwam de boodschap bij hem binnen.. Nee..!! Bij elkaar blijven voor ons kind was voor mij geen optie..!! Daar zou niemand gelukkig van worden..
Hij pakte de auto sleutels en vetrok.
Hij heeft al onze vrienden die avond persoonlijk of telefonisch ingelicht over onze scheiding. Daarna waren het niet meer mijn vrienden alleen nog maar zijn vrienden..
Ik heb hem nooit verteld dat ik verliefd was op een ander..  Mijn verliefd worden was niet de reden van onze scheiding alleen een bevestiging van onze scheiding.
Ik pakte mijn spullen en ging bij een vriendin wonen.
Gelukkig voor mijn ex hadden wij een vrijgezelle buurvrouw van twee huizen verder en zij stond te trappelen om mijn plek in te nemen.. En ik moet zeggen dat heeft ze ook keurig gedaan..!!

De scheiding verloopt netjes ondanks alles willen we graag vrienden blijven..
We delen alles door de helft en voor onze zoon regelen we co ouderschap.. de helft van de week bij mij en de andere helft van de week bij hem de weekenden in overleg..!! Geen gerotzooi met alimentatie. Ik wil op eigen benen staan en voor niemand mijn hand op hoeven houden..!!
Ik werkte twee dagen in de schoenenwinkel en al snel had ik een baantje voor drie dagen in de horeca erbij. Zo kon ik netjes in mijn eigen onderhoud voorzien.

Nu nog een eigen huis..!!
Ik kwam niet echt in aanmerking voor een urgentie verklaring.
Maar na een tip van iemand van de woningstichting. Vraag ik een gesprek aan bij het gemeentehuis over het fijt dat ik geen urgentie verklaring krijg en ik er serieuze over nadenk de gemeente aan te klagen via zo’n programma de rijdende rechter.
Bij mijn vriendin moet ik er ook uit en terug gaan naar mijn ex is ook geen optie.
Dus een moeder op straat met een kind dat kan toch niet..!!
Na een paar dagen valt de urgentie verklaring op de mat.

Wel verhuis ik naar een moeder van een andere vriendin..!!
Alle gevoelens die bij een scheiding komen kijken maken dat ik mijzelf behoorlijk kwijt ben!!
Het werken, van alles regelen. Geen rust het gemis.. van mijn zoon en een eigen plek zit ik er aardig doorheen..!!
En dan is daar een VRIEND..!!
Hij neemt mij en mijn zoon mee op vakantie. Zomaar omdat hij ook toe is aan vakantie..!!
En als ik moe uit mijn werk komt vangt hij mij op..!!

Ik mag instappen in zijn mooie Volvo we halen een grote bak ijs, huren een film en rijden naar zijn paleis.. Hij heeft mij zoveel rust gegeven in waarschijnlijk de moeilijkste tijd van mijn leven!! Helaas kon ik voor hem niet een dergelijke waardevolle vriend zijn..!!

Ondertussen heb ik een eigen huis en een nieuwe fulltime baan..!! Als filiaal manager van een schoenenwinkel in Rotterdam.
En ook al lijk ik mijn leven aardig op de rit te  hebben heb ik nog heel veel onrust in mijzelf..
Loskomen van mijn ex is ook best moeilijk.. Want wat je samen hebt opgebouwd in acht jaar is ook niet zo maar over.. Sterker nog als het huwelijk voorbij is vallen er ook allerlei verplichtingen en lasten weg.. En dan is het soms in één keer wel heel makkelijk en vertrouwd..!!
Nee.. we zijn te verschillend!!
Mijn ex heeft een nieuwe relatie en ik ben blij voor hem..
En ik besluit op advies van mijn vader.. (wijze man) nog lekker een jaar alleen te blijven!!


Vrijgezel!!
Ik heb een soort vlucht gedrag.. Drank, Feestjes en Mannen staan boven aan mijn lijstje..
Wat een heerlijke slechte tijd..!!

Slechte mannen
Ik ontmoet een man in de BAJA. en geef hem mijn nummer..
Een paar dagen later belt hij.. Hij heeft een fles wijn liggen met mijn naam erop en wil die graag met mij delen..!  “Gezellig tot zo..”
Ik laat hem binnen, hij loopt door naar mijn keuken.. Pakt twee glazen maakt de wijn open..Zet deze op tafel.  Pakt vervolgens de afstandbediening van mijn tv. Zet de tv op sport ploft op mijn bank.. en verwacht dat ik gezellig bij hem op mijn bank kom zitten.. Nadat ik mijn opengevallen mond weer dicht heb, heb ik hem vriendelijk doch dringend verzocht mijn huis te verlaten!! Ik wist niet dat ze bestonden maar ik had er één gevonden..!!

Ik ben ook wel eens s’nachts op het politiebureau beland omdat ik een vriend had die nog wat parkeer boetes had openstaan. O ja en onverzekerd rond reed..!! Flap drol..
Of een man die je mee uit neemt en zich vervolgens vol laat lopen met drank.. En je dan naar huis wil brengen in zijn auto.. Laat maar..!! Ik kom wel thuis.. NEE!! Bel maar niet meer..!!

Daarin tegen heb ik ook wel eens met kerst huilend een vriendin opgebeld omdat ik mij zo alleen voelde en net gedumpt was door een vriendje. Vervolgens heeft haar man mij opgehaald zodat ik kerst bij hun kon vieren.. De schatten..!!


Wat heb ik gehuild en gelachen en wat ben ik blij dat ik die tijd heb overleefd..
Ik had die tijd voor geen Goud willen missen..!!
Want ik leerde mijn echte vrienden kennen en toen ik wel klaar was voor een relatie wist ik precies wat voor man ik wilde hebben..!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten